Avontuur in Riyadh - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Mark en Berte Zeist - WaarBenJij.nu Avontuur in Riyadh - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Mark en Berte Zeist - WaarBenJij.nu

Avontuur in Riyadh

Blijf op de hoogte en volg Mark en Berte

19 Mei 2014 | Nederland, Arnhem

Hallo Allemaal!

De meesten van jullie weten het al, maar het avontuur in Riyadh gaat nu echt bijna beginnen en dus wordt het tijd voor een nieuwe waarbenjij!

Ik zal nog even kort vertellen wat we precies gaan doen. Strukton is onderdeel van een groep bedrijven die in Riyadh, de hoofdstad van Saoedi Arabië een metrostelsel gaat bouwen. Hiervoor zoeken ze uiteraard personeel. Na lang nadenken, voor en nadelen naast elkaar zetten, informatie over het land lezen en veel praten hebben wij besloten deze uitdaging aan te gaan, dit was in september 2013. Na veel gesprekken en gedoe, even leek het erop dat het misschien wel helemaal niet door zou gaan, gaat het nu dan toch echt gebeuren!

30 juni vertrekt Mark alleen naar Riyadh, ik blijf nog even in Nederland. Mark zal met een werkvisum van een maand daarheen vertrekken. Hij krijgt dus nog niet direct een permanent visum. Zodra hij deze heeft, wat hopelijk vrij snel is, kan er 'gezinshereniging' worden aangevraagd en kan ook ik naar Riyad vertrekken. In de tussentijd moet hij iedere maand een dagje naar Dubai om zijn visum te verlengen en verblijf ik tijdelijk in het ouderlijk huis.

De afgelopen weken hebben in het teken gestaan van abonnementen opzeggen, dingen regelen en spullen inpakken. Alles verplaatst zich langzaam van ons huisje naar een berging bij de Anac. Dat ons huis nu steeds leger begint te raken maakt het besef dat we nu echt gaan vertrekken groter, maar nog blijft het een beetje een raar idee dat mark over 6 weken al gaat vertrekken!

Via deze waarbenjij zullen we jullie de komende tijd op de hoogte houden van onze belevenissen. We hopen dat we jullie een beetje een beeld kunnen geven van het leven in Saoedi Arabië.
Via www.werkeninriyadh.nl kun je een aantal filmpjes bekijken. Over het project, maar ook van een collega, waarbij je ook de compound kun zien waar wij komen te wonen.

Veel Plezier en tot snel!

• 19 Mei 2014 - 15:09

Sanne :

Hoi Mark en Berte,
    Wat leuk dat we jullie zo kunnen volgen! Dat ga ik dan ook zeker soen!;) Het was erg gezellig gisteren! Groetjes Sanne

• 19 Mei 2014 - 16:06

Paul En Lot:

Leuk dat we zo op de hoogte kunnen blijven! Maar eerst gaan we elkaar gelukkig nog een paar keer zien! Succes met de voorbereidingen! Liefs Paul en Lot

• 19 Mei 2014 - 17:38

Marije:

Hallo Mark & Berte, hartstikke leuk dat we jullie zo kunnen volgen tijdens deze nieuwe uitdaging! Groetjes Marije

• 21 Mei 2014 - 13:32

Frank:

Top! Kunnen we jullie in de gaten houden ;)
    Heel veel succes alvast Mark maar we zien elkaar nog...

Knuffel Frank en Baukje

• 21 Mei 2014 - 15:06

Krijntje:

Wouw, spannend! Het gaat beginnen ..

Dat is nog 5,5 week samen genieten in Holland! Of mag Mark nog gewoon werken in Limburg tot 30 juni?

Sterkte met de voorbereidingen en het afscheid nemen.

3 juli heb je alvast een date Berte, om 14 uur op de CHE: diploma uitreiking HBO-Vers. We helpen je die maand gescheiden zijn wel door .. ;)

Die compound ziet er goed uit. Je hebt maar weinig bagage nodig Berte: bikini, strandlaken, tennisracket, ballen en genieten maar! ;)

Liefs