De eerste dagen - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Mark en Berte Zeist - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Mark en Berte Zeist - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Berte

Blijf op de hoogte en volg Mark en Berte

08 December 2014 | Saudi Arabië, Riyad

Hallo allemaal.
Hier mijn eerste berichtje vanuit Riyadh.
Tot nu toebevalt het allemaal uitstekend. Vrijdagavond kwam ik hier na een perfecte vlucht (lees geen vertraging, een bijna leeg vliegtuig, een korte rij bij de douane en geen verloren bagage) aan in Riyadh waar ik door Mark opgehaald werd. Omdat het al laat was gingen we gelijk door naar huis op de compound. Hier staan niet een maar twee hoge muren met prikkeldraad omheen en iedere keer als je binnenkomt wordt je ID en je auto gecheckt.
Binnen de compound kun je je dus heel veilig voelen want je komt hier niet zomaar binnen.
Ons huis is echt heerlijk! Echt groot en van alle gemakken voorzien. Mark heeft in eerdere berichten al wat foto's geplaatst en daar heb ik nu eigenlijk niet zoveel aan toe te voegen. Gisteren hebben we gegeten in een restaurant bovenop faisaliah tower. Luxe, heerlijk eten met een geweldig uitzicht over de stad!
Vandaag de eerste dag dat Mark weer aan het werk is. Mooie gelegenheid voor mij om een beetje te settelen alle kleren opbergen, wasjes draaien. Zonnen bij het zwembad en een uurtje sporten.
Hier op de compound wordt ook van alles georganiseerd. Verschillende sporten, cursussen en uitstapjes met een busje naar activiteiten op andere compounds, winkelcentra en ikea. Speciaal voor de vrouwen. Ik hoef me dus niet te vervelen. Daarnaast hebben we een tv met heel veel filmzenders waar je je ook prima even mee kunt vermaken.
Voor nu was dit het even, later meer over mijn ervaringen in dit land!

  • 08 December 2014 - 14:24

    Krijntje:

    Heerlijk om te lezen Berte! Lekker genieten ;)

    Liefs
    ook voor Mark

  • 08 December 2014 - 14:29

    Irma :

    Hallo Berte fijn dat`t zo goed is gegaan en dat je alles al een beetje hebt kunnen verkennen
    hoop ook dat je daar snel wat leuke kennissen opdoet.
    Wel lekker dat jullie nu weer samen zijn ik hoorde alleen dat Mark eerdaags alweer weg moet
    voor z`n werk dat is niet zo leuk nu jij der net bent maar ja zal niet anders zijn he!

    Maar zo te horen hoef jij, jezelf niet te vervelen en die temperatuur daar lijkt me nu
    ook niet helemaal verkeerd.
    Duim voor je dat je het goed naar je zin krijgt..

    Dikke kus van ons voor jou en Mark xxxx

  • 08 December 2014 - 15:18

    Anneke:

    Leuk om te lezen!! En heel fijn dat jullie weer samen zijn. Geniet en succes daar allebei!

  • 08 December 2014 - 15:52

    Hubertien Oostdijk:

    Beste Berte en Mark,
    Wat fijn te lezen dat je een voorspoedige reis hebt gehad en je eerste ervaringen goed zijn.
    Ik hoop dat ze goed blijven en dat je een plekje zult vinden daar en werk.
    Heel veel liefs. Heerlijk om weer samen te zijn na al die maanden smachten!
    Hartelijke groet
    Hubertien

  • 08 December 2014 - 16:57

    Angelique:

    Mooi dat je veilig bent aangekomen veel plezier nog in riyhad ( of hoe je het oom scrijven mag!!)
    Groetjes Angelique

  • 08 December 2014 - 19:10

    Bert En Alie:

    Fijn dat alles goed is en dat jullie weer samen zijn.
    Geniet van alles en maak er wat van.
    Het mooiste is nog dat ik jullie toch kan zien op Oovoo.
    We houden ook de opa`s op de hoogte van alles.
    Liefs en een stevige kus.

  • 08 December 2014 - 21:54

    Jolanda:

    Ik vind het fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je het naar het zin hebt.
    Geniet ervan en fijne feestdagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark en Berte

Hallo Allemaal! Welkom op onze site. Hierop beschrijven we onze reisavonturen. Vakanties, maar ook voor langere periodes in het buitenland. Veel leesplezier! Groetjes, Mark en Berte van Zeist

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 3236
Totaal aantal bezoekers 12495

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 01 Juli 2015

Werken in Riyadh

25 Juni 2010 - 17 Juli 2010

Zuid-Korea

Landen bezocht: